معرفی 8 تا از مهم ترین بیماری هایی که متخصص ارولوژی درمان می کند
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص ارولوژی که با ادامه تحصیل در این حوزه توانسته به مرحله فوق تخصص ارولوژی خود دست پیدا کند، با دانشی که کسب کرده است می تواند در زمینه سیستم ادراری مانند مثانه، کلیه ‌ها، حالب‌ ها (لوله ‌هایی که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل می‌ کنند) و مجرای ادراری به درمان بیماری ها بپردازد.

این متخصص دانش بالایی در زمینه دستگاه تناسلی آقایان دارد که شامل بیضه‌ ها، آلت تناسلی، کیسه بیضه و پروستات می ‌شود و بیماری ‌های این بخش را نیز درمان می ‌کند. متخصصان اورولوژی در محیط ‌های مختلف از جمله بیمارستان، مراکز تخصصی یا مطب شخصی می‌ توانند خدمات خود را ارائه دهند.

متخصص ارولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

تکرر ادرار

معمولا افراد سالم در طول روز بین ۴ تا ۸ بار نیاز به دفع ادرار دارند. اما وقتی که فرد بیش از ۸ بار نیاز به دفع ادرار پیدا کند یا شب ‌ها از خواب بیدار شود، به احتمال زیاد دچار تکرر ادرار شده است. اگر تکرر ادرار با تب و درد و ناراحتی در ناحیه شکم همراه باشد، باید به متخصص مراجعه کرد.

ناباروری

در آقایان ناباروری می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با مراجعه به دکتر متخصص ارولوژی می ‌توان علت را تشخیص داد و درمان کرد.

عفونت ادراری

عفونت ادراری می ‌تواند به هر بخش از سیستم ادراری مربوط باشد. اما در بیشتر مواقع عفونت مربوط به مثانه و مجرای ادراری فرد می ‌شود.

بزرگ ‌شدن غده پروستات

بزرگ شدن غده پروستات یک بیماری شایع است که با افزایش سن در مردان دیده می‌ شود. این بیماری می ‌تواند مشکلاتی را در مثانه، مجاری ادرار و کلیه ‌ها ایجاد کند. یکی از علائم ادراری ناراحت ‌کننده این بیماری، مسدود شدن جریان ادرار از مثانه است.

مشکل در نعوظ

اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در واقع ناتوانی در نعوظ یا حفظ آن در طول رابطه جنسی است. اگر گاهی دچار این مشکل شده باشید، جای نگرانی نیست. اما اختلال نعوظ به طور مداوم در زندگی زناشویی تأثیر منفی داشته و اعتماد به ‌نفس را از بین می ‌برد.

بی ‌اختیاری ادرار

بی ‌اختیاری ادرار به معنای از دست ‌دادن کنترل مثانه است. این حالت می‌ تواند برای بسیاری از افراد شرم‌ آور باشد. بی ‌اختیاری ادرار دلایل مختلفی دارد. معمولا این بیماری در افراد مسن، زنانی که به‌ تازگی زایمان کرده‌ اند و پس از یائسگی دیده می ‌شود.

سرطان مثانه

سرطان مثانه انواع مختلفی دارد و در بیشتر مواقع از سلول ‌های داخلی‌ ترین پوشش مثانه شروع می‌ شود. وجود خون در ادرار مهم ‌ترین علامت سرطان است. اگر علاوه بر این نشانه هنگام ادرار درد دارید یا دچار مشکلات دیگری هنگام ادرار کردن هستید، باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

افتادگی مثانه

در زنان دیواره جلویی واژن نوعی تکیه‌ گاه برای مثانه است. با بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است افتادگی مثانه ایجاد شود. در نتیجه مشکلات ادراری، ناراحتی و بی ‌اختیاری استرسی شخص را درگیر می ‌کند. افتادگی مثانه درجات مختلفی دارد و در حالت خفیف فقط بخش کوچکی از مثانه به داخل واژن می ‌افتد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: